5 Essential Elements For דמנציה סופנית

Wiki Article

הכנסו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו עדכונים לתיבת הדואל שלכם:

המחלה קרויה על שמו של החוקר הגרמני אלוייס אלצהיימר שגילה את המקרה הראשון של המחלה, ואשר מאוחר יותר אובחנה כמחלה נוירולוגית ניוונית ספציפית מסוג מחלות הדמנציה.

מתקשה לזהות מקומות ולכן יש לא מעט מקרים של חולים דמנטיים שיצאו לרחוב והלכו  לאיבוד

Our techniques have detected uncommon site visitors action from a community. Be sure to complete this reCAPTCHA to show that It is you producing the requests and never a robot.

כמו כן בשלב זה החולה יותר ויותר מתבלבל בבחירת המילים ונעשה מתוסכל וכועס.

מבחינת הירידה בתפקודים אחרים, במהלך תקופה זו שכאמור יכולה להימשך שנים:

כאשר אתם רואים שינויים קוגניטיביים ומנטליים אצל בן/בת זוג, הורה או קרוב משפחה אחר , כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה ולבקש הפנייה למומחה בנוירולוגיה או בפסיכוגריאטריה לביצוע אבחון.

חולים בדמנציה סובלים ממחלתם. בשיטיון מתקדם יש עלייה באירועי לחץ וסבל ככל שהמוות מתקרב, ממש כמו בסרטן סופני. יתרה מכך: חולי שיטיון שגוססים, מקבלים טיפולים כמו הכנסת זונדה או מועברים לבית חולים כללי לאשפוז עקב דלקת ריאות.

דמנציה נחשבת לאחת מבעיות הבריאות המורכבות וחשוכות המרפא של הגיל המבוגר. ככל שתוחלת החיים עולה, כך עולה שעור הלוקים בדמנציה. מאחר שניתן לחיות עם דמנציה שנים רבות, במהלכן מאבד החולה עוד ועוד תפקודים, הנטל על בני משפחתו גדול מאד.

ולמרות זאת בבוא הרגע של חום גבוה, אנו מתחילים בבדיקות, לוקחים תרביות דם ושתן, שולחים לצילום חזה, מתחילים באנטיביוטיקה - בתחילה פשוטה ואחר כך מסובכת יותר.

חוק החולה הנוטה למות אינו מתייחס לאפשרות של מניעת האכלה מלאכותית בחולה דמנציה סופנית, וקביעת עמדה פרטנית יכולה להינתן רק במסגרת הוראות מקדימות, בתקופה שבה האדם עדיין כשיר לקבל החלטות. בנוסף יש לדעת כי ההחלטה להתקין גא”מ מושפעת גם משיקולים אדמיניסטרטיביים, וזאת הן בשל הצורך בהסכמת אפוטרופוס בזמן החדרת גא”מ והן בשל הגדרתו של החולה כסיעודי מורכב כאשר הוא מוזן בזונדה, לעומת הגדרתו כחולה סיעודי רגיל בהזנה דרך גא”מ, הבדל בעל משמעויות כלכליות ניכרות.

הפתרון המכבד, המדויק והמותאם ביותר עבור האדם הסובל מהמחלה ועבור המטפלים בו, עליהם מוטל הנטל הפיזי והרגשי הכרוך בטיפול בו. השירות ניתן בפריסה ארצית מלאה, ובמימון מלא של כל קופות החולים – ללא כל עלות ישירה או עקיפה על המטופל או משפחתו.

צבר רפואה, more info מערך אשפוז הבית הוותיק והמוביל בישראל, מציעה שירות ייחודי, מקצועי ורגיש של ליווי פליאטיבי והוספיס בית לחולי אלצהיימר ודמנציה במצבי מחלה מתקדמים, כולל תמיכה נפשית, סוציאלית ורגשית לבני משפחותיהם.

הוספיס בית לסובלים ממחלה נוירולוגית: המסע להחזרת השליטה

Report this wiki page